20-04-2024 16:55

.stripslashes($urun->baslik).

RÖPORTAJ: SERPİL ÇOLAK

FOTOĞRAFLAR: İSMAİL HAKKI TİMUÇİN

Toyota artık yalnızca bir otomobil firması değil, mobilite firması olma yolunda ilerlerken, ‘şehrin en iyi bayisi’ unvanını elinde bulunduran Toyota Plaza Kocaeli Kaya da bu dönüşüm için gerekli alt yapıyı hazırlıyor, pandemi sürecinin tüm olumsuzluklarına rağmen yeni yatırımlara imza atıyor.

Toyota Plaza Kocaeli Kaya; insanların özgürce hareket etmelerini ve hayatlarını kolaylaştırmayı hedefleyen ‘mobilite’ teknolojilerini yakında açacağı yeni showroom’da Kocaeli halkının hizmetine sunmaya hazırlanıyor.

Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de yeni bir dönemin başlangıcına şahitlik etmeye hazırlanan Toyota Plaza Kocaeli Kaya’nın genel müdürü Cenap Gürel, mobilite kavramını ve bu tarihi dönüşümü Kocaeli Life’a anlattı.

Cenap Bey öncelikle ‘mobilite’ kavramından biraz bahseder misiniz?

Mobilite, İngilizce karşılığı ‘mobility’ olan ve Türkçe’ye son yıllarda giren bir kelime. ‘Hareketli’ anlamındaki ‘mobile’ kökünden geliyor. Türkçe’deki karşılığı ise bir noktadan bir diğer noktaya hareket edilmesi, eşyaların taşınması veya nakledilmesi, giydiğiniz ayakkabının sizin hareketinize yardımcı olması gibi içinde ‘hareket’ olan eylemlerin çoğunu kapsıyor. Son yıllarda otomotiv markalarının, özellikle de Toyota’nın dünya genelinde başı çektiği ve üzerinde durduğu bir kavram.

Toyota ‘mobilite’ mottosuyla tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de büyük bir değişim ve dönüşümün başlangıcını yapıyor, öyle değil mi?

Toyota bu dönüşümü ‘Mobility for all’ sloganıyla başlattı ve herkes için hareket özgürlüğünü hedefledi. Engellilerin, yaşlıların, hareket zorluğu yaşayan hastaların ve günümüzde daha fazla kişisel hareket özgürlüğü isteyenlerin ihtiyaçlarını karşılayabilmek için bu sloganı seçti.

Bu doğrultuda çalışırken, engelli olup da hareket edemeyenler için kolay inip binebilecekleri araçlar üretti. Yeniliklere hep açık oldu, ‘Mobilsen özgürsün’ yaklaşımı çerçevesinde tüm bireylerin hayatını kolaylaştıracak teknolojik ürünler ile hizmetleri sürekli geliştirdi. Toyota son birkaç yıldır çalışmalarını sadece otomotiv firması değil mobilite firması olma yolunda sürdürüyor.

DÖNÜŞÜME HAZIRIZ

Kocaeli Kaya bu dönüşüme hazır mı?

Kocaeli Kaya, otomotiv sektöründe 30 yıldır Toyota ile yol yürüyen bir firma. Bizim düsturumuz her zaman ‘Otomobile dair her şey’ idi. Otomobil derken bile ‘auto-mobile’ kavramıyla hareketlilikten bahsediyorduk, yani alt yapımız hazırdı. Şimdiye kadar olan süreçte vizyonumuz ‘otomobil’ söz konusu olduğunda akla gelen ilk firma olmaktı, bunu başardık. Şimdi de ‘mobilite’ denilince akla gelen ilk firma olma yolunda ilerliyoruz.

Cenap Bey, Kocaeli Kaya bünyesinde verdiğiniz hizmetleri biraz hatırlatmak gerekirse...

Biz burada Toyota marka sıfır araçların satışını yapıyor, yine Toyota marka tüm araçlara servis ve yedek parça hizmeti veriyoruz. Bununla sınırlı kalmayıp, bütün markaların ikinci el alım ve satımlarını yapıyoruz. Hizmetlerimize ek olarak trafik, kasko, DASK ve sağlık sigortası gibi müşterilerimizin ihtiyaç duyduğu konularda sigortacılık hizmeti sunuyoruz. Yine otomobil kullanıcılarının ihtiyacı olan oto kuaför, otogaz- LPG sistemi dönüşümleri, kısa-orta-uzun vadede araç kiralama hizmeti de sunuyoruz. Bunlar hep mobiliteye dair çalışmalarımıza örnektir.

İkinci el araç satın alanlara ekspertiz hizmeti de veriyoruz. Ayrıca birkaç finans kuruluşuyla birlikte çalışıyoruz, otomobil almak isteyenlere kredi imkanı sağlıyoruz. Oto-kredide geniş bir hizmet yelpazemiz var, yalnızca kendi sattığımız otomobile değil internet üzerinden araç satın almak isteyen kişilere de kredi imkanı sunuyoruz. Kısacası bir banka şubesi gibi çalışıyoruz. Otomobile estetik katacak tüm aksesuarlar, örneğin jant ve lastik değişimi gibi hizmetlerimiz de var.

YENİ SHOWROOM GELİYOR

Bahsettiğiniz hizmetlerin tamamı ‘mobilite’nin içine giriyor değil mi?

Bugün ‘otomobile dair her şey’ kavramını biraz daha yukarıya taşıyan ‘mobilite’ kavramıyla ilgili aklınıza gelen her ne varsa bizim bünyemizde zaten vardı. Toyota’nın dünya çapında başlattığı bu büyük değişim ve dönüşüme hazırlıklıydık. Bununla da yetinmedik, pandemi sürecinin tüm olumsuzluklarına rağmen yeni bir yatırım yaptık. Toyota Kaya bünyesinde inşaatı devam eden yeni bir binamız var. Bu bina, İzmit’in en büyük elektrikli bisiklet ve motosiklet showroomu olacak.

Burada satışın yanı sıra servis hizmeti de vereceğiz. Markası ne olursa olsun araç bakım ve onarımını burada yapacağız. 4 aracın bakımını aynı anda yapabileceğiz, bu da günde 25 araç anlamına geliyor. Aynı zamanda motorcuların gelip vakit geçirebileceği bir kafe ve motosiklet sergisi planlıyoruz. Şimdiye kadar otomobile dair ne varsa bizde vardı artık ‘mobilite’ye dair ne varsa bizde olacak. Müşterilerimiz aradığı her şeyi tek çatı altında bulabilecek.

Cenap Bey, elektrikli bisiklet ve motosiklet satışına ilgi nasıl?

Elektrikli bisiklet ve motosiklet özellikle son yıllarda büyük ilgi görmeye başladı. Mart ayına kadar insanlar bireysel hobi anlamında bu araçları tercih ediyordu ama pandemi döneminden sonra bu bir zorunluluğa dönüştü. Kabinli, üzeri kapalı vasıtaları artık insanlar tercih etmiyor. Bu araçlar bireysel kullanıldığından Covid riski en az olan araçlar olarak geçiyor. Avrupa’da elektrikli bisiklet pazarı 2019’da 3 milyonun üzerinde. Bu çok büyük bir rakam. Türkiye’de bu araçlara büyük bir açlık var ve önümüzdeki yıllarda bu pazar büyüyecek. Diğer taraftan otomobile göre hem daha ekonomik hem de daha çevreci. Erişilebilirliği çok kolay. Çok çabuk büyüyen bir pazar ve doğru bir adım attığımızı düşünüyoruz.

İNTERNETTEN SATIŞ

Yanılmıyorsam bir de internet sitesi kuruyorsunuz?

Şu an mobilite ürünlerinin satılacağı internet alışveriş sitesi üzerinde çalışıyoruz, gerekli tüm izinleri aldık. Site tamamlandığında kargolanabilir boyutta olanların satışını bu siteden gerçekleştireceğiz. Mobiliteye destek olmak aslında iletişime destek olmaktır. Ticari tarafın dışında sosyal sorumluluk tarafı da var. İnsanların hareket özgürlüğüne destek olmak gibi. Biz de bunu sağlıyoruz.

Yıllardır kullandığımız ve son bir yıl içerisinde daha da güncelleyerek aktive ettiğimiz ‘araba41.com’ ile arabaya dair hizmetlerin çoğunu şehrimize ve Marmara geneline sağlıyoruz. İnsanların hareket özgürlüğünü sağlamak adına bütün satış ve satış sonrası hizmetleri sunuyoruz, bunun yanı sıra bizim nihai hedefimiz ‘akla gelen ilk bayi nasıl olabiliriz’i sağlamaktı. Bunu başardık, yıllardır Toyota’nın ülke genelindeki en gözde bayilerinden biriyiz.

HYBRID EŞİTTİR TOYOTA

Toyota, hibrit araçlar konusunda da tüm dünyaya öncülük etmişti.

Daha sessiz bir sürüş deneyimi sağlayan, emisyonları minimuma indirirken yakıt tasarrufunu maksimuma çıkaran hibrit araçlar Toyota ile özdeşleşti artık. Bu ihtiyacı ilk fark eden, en çok geliştiren Toyota oldu, dolayısıyla pazara öncülük etme görevi de Toyota’ya düştü. Birkaç yıl öncesine kadar elektrikli araba hakkında müşterilerimizin bilgisi çok azdı. Toyota’nın tanıtım çalışmalarıyla beraber şimdi müşterilerimizin bize hibriti anlattığı günlere geldik.

Dolayısıyla Türkiye’de dizeli ilk bırakan öncü marka da Toyota olmuştur. Şu an 100 araba satıyorsak 50’den fazlası hibrit. Ülkemizde satılan her 100 hibrit otomobilin 96’sı Toyota’dır. Ezici bir üstünlükle; 'Hybrid eşittir Toyota'.

Toyota Hybrid kullananlar avantajlarını çok iyi biliyordur ama ben de bir kez daha hatırlatmak isterim. Toyota Hybrid modelleri mümkün olduğunca kolay kullanılacak şekilde tasarlanmıştır. “Power” düğmesine bastığınızda hiçbir ses çıkmaz, yalnızca hazır olduğunuz bildirilir. Tüm hibrit araçlarımız otomatik viteslidir ve hibrit sistem kendisini kontrol ederken tek yapmanız gereken, vites kolunu sürüş konumuna getirip her yolculukta kesintisiz gücün tadını çıkarmaktır.

Hibrit araçlarımızla ne kadar mesafe gittiğiniz konusunda endişelenmenize gerek yoktur. Tıpkı diğer araçlardaki gibi yakıt almanız ve yola devam etmeniz yeterlidir. Hibrit bataryanızın şarjı azaldığında, motordan gelen fazla güç aküyü tekrar şarj eder. Ayrıca her fren yaptığınızda rejeneratif frenleme sistemi sayesinde enerji geri dönüştürülür ve aküyü şarj eder, böylece enerji israfı önlenmiş olur.

Hibrit araçlarımızı kullanmaktan büyük keyif alacaksınız ve sağladıkları tasarruftan çok memnun kalacaksınız. Hibrit modellerimiz şehir içinde kullanıma çok uygundur ve sınıflarındaki en düşük CO2 emisyon değerlerine sahiptir. Dizel motorlu araçlardan farklı olarak, çok düşük miktarda zararlı nitrojen oksit üretir.

İLETİŞİM

Adres: Körfez Mahallesi Karayolu Sokak

No: 24 İzmit/Kocaeli

Telefon: 0262) 333 52 92

www.araba41.com

NASIL ARANDI: #toyoya # hybrid # kocaeli kaya # mobilite # kocaeli # izmit # araç # araba41 # araba # motor # power # dizel motor # hibrit # marmara # mobility of all